حاشیه های اسکار 2012، از درخواست آنجلینا جولی برای بازی در فیلم بعدی فرهادی تا...

آنچه می‌خوانید خلاصه‌ای از گفته‌ها و لحظه‌های به‌یادماندنی مراسم اسکار 2012 است که از میان انتخاب‌های نشریات مختلف مثل واشنگتن پست و آسوشیتدپرس برگزیده شده است.


جهت دانلود مراسم اسکار  2012 و مراسم فرش قرمز به همراه فیلم دریافت جایزه اصغر فرهادی اینجا کلیک کنید

جهت مشاهده واکنش شخصیت های مختلف به اسکار جدایی نادر از سمین اصغر فرهادی اینجا کلیک کنید

«رنگو» به کارگردانی گور وربینسکی برنده جایزه اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن شد. گور وربیسنکی، پس از دریافت اسکار گفت: «خیلی‌ها از من می‌پرسند این فیلم برای بچه‌ها است؟ من هم می‌گویم این فیلم را چندتا آدم بزرگ ساختند که داشتند همش مثل بچه‌ها تو سروکله هم می‌زدند.» 

کریستوفر پلامر برای «تازه‌کارها» اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل را برد. پلامر پس از گفتن جایزه رو به مجسمه اسکار در دست خود گفت: «رفیق تو فقط دو سال از من بزرگتر هستی، این همه سال کجا بودی؟ ... از همسرم الین، که سال‌هاست کنار من است تشکر می‌کنم. الین تو شایسته جایزه نوبل صبح هستی چون هر روز صبح مرا از مشکلی نجات می‌دهی.

جرج کلونی و کریستوفر پلامر 

وودی آلن برای «نیمه‌شب در پاریس» اسکار بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی را گرفت. وودی آلن 76 ساله از سال 1987 تاکنون جایزه اسکار نبرده بود، اما این مسئله هم باعث نشد که او در مراسم اسکار حضور پیدا کند. نویسنده و کارگردان دوست‌داشتنی سینما اصلا از حضور در مراسم اسکار خوشش نمی‌آید. 

میشل هازاناویسیوس برای «هنرمند» جایزه اسکار بهترین کارگردانی را دریافت کرد. هازاناویسیوس پس از گرفتن جایزه گفت: «می‌خواهم از یوگی، سگِ بازیگر فیلم تشکر کنم. فکر کنم اصلا برایش مهم نیست و اصلا نمی‌فهمد چه می‌گویم. خیلی بازیگر خوبی نیستی اما ممنونم.» او در ادامه رو به بره‌نیس بژو، بازیگر «هنرمند» و همسرش گفت: «تو منبع الهام فیلم بودی و تو روح فیلم هستی و تو انرژی مثبت فیلم هستی. ممنون که در فیلم بودی و در زندگی من هستی!» 

 

ژان دوژاردن بازیگر فرانسوی برای فیلم صامت «هنرمند» جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را گرفت. دوژاردن پس از رفتن روی سن گفت: «خیلی بامزه است چون در سال 1929، این داگلاس فربنکس جونیور بود و نه بیلی کریستال که مجری اولین مراسم اسکار بود. بلیت سینما پنج دلار بود و فیلم‌ها کمتر از 15 دقیقه. دوران عوض شده است.» دوژاردن سپس به فرانسوی فریاد زد: «لعنتی! عالیه! ممنون! معرکه است! خیلی ممنون از شماها!» 

مریل استریپ برای «بانوی آهنین» جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را گرفت. استریپ پس از دریافت جایزه از دستان کالین فرث با چشم‌هایی اشک‌بار به شوخی گفت: «وقت اسم خود را شنیدم گفتم الان نیمی از آمریکا می‌گویند بی‌خیال، باز هم او... اما چه اهمیتی دارد!» استریپ در پشت صحنه اسکار به خبرنگارها گفت: «انتظار این جایزه را نداشتم و هیجان‌زده هستم. می‌دانم مردم دچار «استریپ‌زدگی» شده‌اند. دوباره حس کردم کودک هستم. اولین باری که اسکار بردم بچه بودم و همان موقع اصلا دو تا از رقیب‌های امشب من به دنیا نیامده بودند!» 

اولین لحظه احساسی اسکار 2012 وقتی بود که اوکتاویا اسپنسر جایزه بازیگر زن نقش مکمل را گرفت. او که زبانش بند آمده بود و اشک می‌ریخت، گفت: «حالا نه، تو را به خدا حالا نه... الانه که غش کنم. دنیا ازت متشکرم!»

ساشا بارون کوهن، کمدینی که با شوخی‌های گستاخانه‌اش و فیلم «بورات» شهرت دارد با گریم فیلم جدیدش «دیکتاتور» روی فرش قرمز ظاهر شد و ظرفی محتوی خاکستر مائو در دست داشت.



حاشیه های دریافت اسکار 2012 اصغر فرهادی د ناگفته های پیمان معادی



ناگفته های جالب"جدایی نادر..." در نامه معادی به فرهادی: از دعوت وودی آلن تا تقاضای آنجلینا جولی برای بازی در فیلم بعدی فرهادی    


وقتی وودی آلن که همیشه در نظرم سرچشمه خلاقیت بوده، به واسطه خواهرش برایت پیغام داده بود که طبق معمول نمی تواند - یا نمی خواهد - به مراسم بیاید ولی دوست دارد در نیویورک ما را ملاقات و درباره فیلم صحبت کند، تازه فهمیدم آنچه از قول او درباره فیلم شنیده بودم، چه معنایی داشت: آلن گفته بود سال ها بود نه تنها از سینمای ما، بلکه به طور کلی از سینما انتظار نداشته که در این دوران بتواند چیزی بیافریند که چنین تاثیری روی او بگذارد

قتی مریل استریپ درباره جزییات کارگردانی یا بازی صحنه های مختلف فیلم می پرسید و با اشتیاق گفت دوست دارد با تو کار کند،

وقتی استیون اسپیلبرگ گفته بود که اعتقاد دارد جدایی نادر از سیمین با فاصله زیاد بهترین فیلم امسال دنیاست، وقتی دیوید فینچر نیم ساعت وقت گذاشت تا با تو حرف بزند و نظرهایش را بگوید، وقتی چند سینماگر سرشناس می گفتند که فیلم را ندیده اند اما تعریف های زیاد فرانسیس فورد کوپولا را درباره آن شنیده اند و خیلی کنجکاوند، وقتی الکساندر پین که خودش گلدن گلوب فیلم و کارگردانی را گرفت فقط به دلیل علاقه به فیلم تو در طول آن روزها به یکی از نزدیک ترین دوستان هم صحبتت بدل شده بود و در هر دو مراسم گلدن گلوب و حلقه منتقدان لس آنجلس می گفت در طول حرف هایت روی صحنه سعی می کرده انرژی مثبت به سمت تو بفرستد. 



ساعاتی دیگر مهم ترین اتفاق تاریخ سینمای ایران می‌تواند رقم بخورد و فیلم جدایی نادر از سیمین (فرنگی‌ها به آن می‌گویند: یک جدایی) می‌تواند سینمای ایران را به حاضرین در سالن کداک تیاتر لس آنجلس بشناساند. 


در این یک سال گذشته یک جدایی جوایز فراوانی را از جشنواره‌ها و جشن های مختلف گرفت، آخرینش هم اسکار سینمای فرانسه؛ سزار بود. اما این آخرین قدم می‌تواند آغازگر راه جدید سینمای ایران باشد. 


پیمان معادی که در یک جدایی نقش نادر را بازی کرد، در این یک روز مانده به مراسم اسکار نامه‌ای به دوستش اصغر فرهادی نوشت و نکاتی را یادآوری کرد. با انتشار بخش‌هایی از این نامه به پیشواز مراسمی می‌رویم که قرار است در ساعت‌های آغازین دوشنبه خواب را از چشمانمان بگیرد. 



اصغر فرهادی عزیز 


از زمان بازگشتم از مراسم گلدن‌گلوب و حلقه منتقدان لس‌آنجلس که همراه با تو و فیلم‌مان در آن حاضر بودم، می‌خواستم این نامه را بنویسم؛ اما تلاش برای آماده شدن فیلم اولم «برف روی کاج‌ها»، مجال مناسبی باقی نگذاشت. 


در مراسم پایانی جشنواره فجر، وقتی فیلمم جایزه بهترین فیلم از نگاه مردم را می گرفت، یاد تو افتادم. تو که همیشه قدردان مردم سرزمینت، سرزمین مان، بودی و هستی؛ و با خودم گفتم حالا وقت این نامه است. به خصوص که کمتر از 10روز دیگر به برپایی مراسم اسکار مانده؛ و خواهم گفت ربط این ماجرا با آن یاد و ارزش مردم و نظرشان چیست. 


یکی از خطاهای دید آدمی، این است که وقتی چیزی را از نزدیک تجربه میکند، متوجه عظمت آن نمی شود. سفر و تجربه های اخیری که با دیدن و شنیدن واکنش های مختلف نسبت به «جدایی نادر از سیمین» در کنارت داشتم، به تلاشم برای اینکه دچار این خطای دید نشوم، بسیار کمک کرد. مطمئنم خیلی از مردم ایران از خواندن این واکنش ها شادمان خواهند شد. خصوصا در روزهایی که عده ای تلاش دارند، موفقیت های این فیلم را به دلایل واهی به سیاست ربط دهند و همین انگیزه برای من کافی است تا این نامه را بنویسم و منتشر کنم. 


واکنش های دیگری هم که پیش می آید، ممکن است حرف هایی را در پی داشته باشد که چندان اهمیتی ندارد. از قدیم می گفتند همیشه بدتر از این که پشت سرت حرف بزنند، این است که پشت سرت هیچ حرفی نزنند! همان اوایل سفر اخیر، وقتی محمود کلاری که در شرق آمریکا و در تجربه تحسین شدن فیلم در حلقه منتقدان نیویورک همراهت بود، در تماس تلفنی به من گفت که تجربه بسیار عجیبی در مورد این فیلم در انتظارمان است، به قدر کافی تعجب کردم. 


کلاری می گفت نکته اساسی این است که ما با سینما زندگی کرده ایم و سال های سال فیلم و مراسم سینمایی را دیده ایم؛ و حالا به خودمان می گوییم قرار است بعضی از نام های بزرگ را در این گونه مراسم ببینیم، در حالی که این بار در کمال تعجب، آنها منتظرند تا ما را ببینند! و این خاصیت فیلم های بزرگ است. 


تجربه های قبلی البته میزان تعجب یا هیجان آدم را از این واکنش ها کمتر می کند. اما هرگز آن را از بین نمی برد. حس پشت حرف کلاری را بعدا ذره ذره لمس کردم. 


وقتی وودی آلن که همیشه در نظرم سرچشمه خلاقیت بوده، به واسطه خواهرش برایت پیغام داده بود که طبق معمول نمی تواند - یا نمی خواهد - به مراسم بیاید ولی دوست دارد در نیویورک ما را ملاقات و درباره فیلم صحبت کند، تازه فهمیدم آنچه از قول او درباره فیلم شنیده بودم، چه معنایی داشت: آلن گفته بود سال ها بود نه تنها از سینمای ما، بلکه به طور کلی از سینما انتظار نداشته که در این دوران بتواند چیزی بیافریند که چنین تاثیری روی او بگذارد! 


وقتی توماس لانگمن پسر کلود بری، کارگردان و تهیه کننده مشهور و تازه درگذشته فرانسوی که خودش تهیه کننده فیلم آرتیست و برنده انبوهی جایزه است، می گفت همه دارند از محصول من تعریف می کنند اما وقتی فیلم تو را دیدم، آرزو کردم که کاش من آن را تهیه کرده بودم، همه چیز داشت معنای کامل تری پیدا می کرد. 


وقتی براد پیت می گفت شب قبل از برگزاری جلسه مطبوعاتی گلدن گلوب، دی وی دی جدایی نادر از سیمین را در دستگاه گذاشته اند و در میانه های همان صحنه دادگاه اول فیلم، آنجلینا جولی با دیدن آن جدل زناشویی فیلم را نگه داشته، متاثر شده، فاصله ای انداخته و بعد از چند لحظه باز تماشا را ادامه داده اند، اطمینانم بیشتر شد وقتی آنجلینا جولی درباره کار بعدی ات پرسید و ساده و راحت درخواست کرد که در فیلمت بازی کند و در پاسخ حرفت که گفتی شخصیت زن فیلمت فرانسوی زبان است و گفت تا آن تاریخ می تواند زبان فرانسه یاد بگیرد، من غرق در غرور شدم. 


وقتی مریل استریپ درباره جزییات کارگردانی یا بازی صحنه های مختلف فیلم می پرسید و با اشتیاق گفت دوست دارد با تو کار کند، وقتی استیون اسپیلبرگ گفته بود که اعتقاد دارد جدایی نادر از سیمین با فاصله زیاد بهترین فیلم امسال دنیاست، وقتی دیوید فینچر نیم ساعت وقت گذاشت تا با تو حرف بزند و نظرهایش را بگوید، وقتی چند سینماگر سرشناس می گفتند که فیلم را ندیده اند اما تعریف های زیاد فرانسیس فورد کوپولا را درباره آن شنیده اند و خیلی کنجکاوند، وقتی الکساندر پین که خودش گلدن گلوب فیلم و کارگردانی را گرفت فقط به دلیل علاقه به فیلم تو در طول آن روزها به یکی از نزدیک ترین دوستان هم صحبتت بدل شده بود و در هر دو مراسم گلدن گلوب و حلقه منتقدان لس آنجلس می گفت در طول حرف هایت روی صحنه سعی می کرده انرژی مثبت به سمت تو بفرستد. 


وقتی دیگرانی که مجاز نیستم نام شان را بیاورم، از فیلمت به عنوان یکی از محبوب ترین های فهرست شخصی شان در دو، سه سال اخیر یاد می کردند، تازه درست دستگیرم شد که فیلم در دل آدم هایی که سالی ده ها فیلم بزرگ و تاثیرگذار می بینند یا یکی، دوتایش را هر سال می سازند، چه مرزهایی را درنوردیده و چه قله هایی را فتح کرده است. 


در مراسم برگزیدگان منتقدان آمریکا (Critics’ Choice Award) که باب دیلن بزرگ قطعه جدید بسیار زیبایی را روی صحنه اجرا کرد، ما از لذت شنیدن و دیدن اجرایش حرف می زدیم و به ما گفتند اگر می دانستید خود باب درباره فیلم تان با چه لذتی حرف می زد، چه می گویید. و این تازه بخشی از آن چیزی است که من شنیدم و دیدم. باقی اش بماند برای روزگاری دیگر، مخصوصا داستان تو و رابرت دنیرو که امیدوارم آقای کلاری روزی تعریفش کند. 


اصغر فرهادی عزیز، در جلسه مطبوعاتی ویژه گلدن گلوب، یکی از چهار، پنج باری که حاضران به شکلی استثنایی در میان حرف های تو دست زدند، در جواب سوالی بود که می پرسید چطور با محدودیت های توی ایران چنین فیلمی ساخته ای. گفتی هیچ کس مرا مجبور نکرده بود آنجا با وجود محدودیت ها فیلم بسازم، خواست خودم و قصه ای که داشتم، طوری بود که باید همانجا و با همان شرایط ساخته می شد و برای ساخت این فیلم شما فکر کنید همه چیز همان طور که من دلم می خواسته فراهم بوده است.گفتی نمی خواهم بگویم شرایط فیلمسازی در کشورم آرمانی است، اما تصویری هم که شما از فیلمسازی در ایران دارید، خیلی دقیق نیست.این حرف هایت وقتی یادم آمد که لابه لای حرف ها و کارها و مصاحبه های مختلف، به من راجع به طرحی می گفتی که قرار است در آینده در تهران بسازی و آن را خیلی دوست داری. 


حرف دیگرت که باز به تشویق حاضران آن جلسه انجامید، همان بود که گفتی تفاوت های مردمان نقاط مختلف دنیا بسیار کمتر از شباهت هایشان است، اما به نفع سیاست است که تفاوت ها و فاصله ها را بیشتر جلوه دهد و بر آنها تاکید کند. 


این روزها که در ایران خبر جوایز فیلم تو حتی مانند نوعی گسترش فرهنگی عمل می کند و از جمله، گاهی حتی طیف هایی را به پیگیری اخبار فرهنگی وامی دارد که به طور معمول هیچ کاری به اتفاق های هنری نداشتند، این روزها که تبریک های هر همکار و هر دوست، هر رهگذر خیابان و حتی هر بیمار اتاق های بیمارستانی که برای بستری کردن و ترخیص پدرم به آن پا گذاشتم، امید را در دل آدم می کارد و می پروراند، یاد همان حرفت می افتم. بله، بین مردمان مختلف دنیا و احساس های انسانی شان، تفاوت ها ناچیز است. اما آن نفعی که گفتی، آنقدر همه جا رخنه کرده که همین مردم این روزها در گذر و خیابان از من می پرسند وقتی از آمریکا برگشتی، کاری با تو نداشتند؟ 


در خود مراسم، چه حال خوبی بود وقتی من هم مثل میلیون ها ایرانی حرف هایت را موقع دریافت جایزه شنیدم. از آن بالا که چشم می انداختی، می دیدی همه بزرگان سینما که عمری کارهایشان را دیده ای و درباره شان خوانده ای، بهت زل زده اند؛ و انگار عشق و انرژی مردم ایران باعث شده بود ما آنجا محکم بایستیم. 


آن لحظه ای که تو از مردم یاد کردی، می دانستم میلیون ها نفر در کشورمان هم به ما زل زده اند و تو به پشتوانه عشق شان، به جای هر عزیز دیگرت از آنها یاد کردی؛ و راستش اصغر، آن بالا چه حالی داد ایرانی بودن. 


قدر و منزلتی که تو برای این مردم قایلی، زمانی با آن نمایندگی کردن به درستی پیوند می خورد که حرف آن منتقد آمریکایی را به یاد بیاوریم؛ که در یادداشتی بر جدایی نادر از سیمین نوشته بود: «اگر می خواهید تهدیدی نثار این کشور کنید، بهتر است قبل از آن این فیلم را ببیند، تا بدانید با چه مردمانی روبه رویید، تا در تصمیم خود تجدید نظر کنید.» 


اینکه یک فیلم بتواند چنین دستاوردی، چنین تاثیری داشته باشد، یعنی اینکه تو بارها بیشتر از آن جمله هایی که در ستایش مردمان دیارمان می گویی، دین خودت را به آنها ادا کرده ای. 


حالا دیگر واقعا مهم نیست که فیلم در یکی از دو رشته «فیلم خارجی» و «فیلمنامه» که نامزد شده، جایزه آکادمی را بگیرد یا نه. مهم تر این است که این فیلم در طول این مدت به این مردم امید، اشتیاق و افتخار بخشید. برای همین امید، اشتیاق و افتخار است که می خواهم با صدایی صد بار بلندتر از آن فریادی که بعد از جایزه گرفتن ات در جشنواره برلین، در سالن برلیناله پالاس برآوردم، فریاد بزنم: 


«اصغر؛ خیلی چاکریم! »





تا ساعاتی دیگر 84 امین مراسم اسکار 2012 شروع خواهد شد، هیجان اصلی این مراسم برای ما به خاطر نامزد بودن فیم جدایی نادر از سیمین اصغر فرهادی در دو بخش بهترین فیلم نامه اورجینال و بهترین فیلم خارجی زبان می  باشد،

طبق اعلام وب سایت شبکه ای بی سی، ساعت دقیق پخش مراسم اسکار به صورت ذیل می باشد

دوشنبه ساعت 1:30 بامداد، شروع برنامه هاي مرتبط با اسکار

ساعت 2:30 بامداد، شروع مراسم فرش قرمز

ساعت 5:00 بامداد، شروع مراسم اصلی

البته رادیو فردا هم از ساعت 6 بامداد به طور مستقیم به گزارش این مراسم خواهد 

این مراسم از صبح فردا 8 اسفند، 26 فوریه در ساعت 4 الی 9 برگزار خواهد شد، که احتمالا مراسم فرش قرمز یا red carpet قبل از ساعت چهار شروع شود که احتمالا دو ساعتی طول خواهد کشید، یعنی احتمال می رود که مراسم فرش قرمز از ساعت 2 الی 3 به وقت ایران شروع شود

شبکه های پخش مستقیم مراسم اسکار 2012

برای تماشای این مراسم می توانید از شبکه های زیر استفاده کنید

Fox Movies

manoto

NTV

CNBC

mbc 

جهت دانلود فیلم مراسم اسکار  بعد از انجام مراسم اینجا کلیک کنید

جهت دانلود کلیپ های از مراسم اسکار 2012از خود وب سایت ای بی سی اینجا کلیک کنید

پخش زنده و مستقیم مراسم اسکار 2012 از اینترنت

و اینکه شما می توانید در صورت دسترسی نداشن به اینترنت این مراسم را به صورت زنده از وب سایت های زیر تماشما کنید

تمام سایت های زیر از حالت ف ی ل ت ر خارج شده و لینک بدون ف ی ل ت ر را برای شما قرار دادایم

پخش زنده و مستقیم مراسم اسکار 2012 از طریق اینترنت، وب سایت abc

پخش زنده و مستقیم مراسم اسکار 2012 از طریق اینترنت، وب سایت رادیو فردا، از ساعت 6


نامزدهای جوایز اسکار 2012

فهرست نامزد های اسکار 2012

بهترین فیلم 

1.فیلم The Artist (هنرپیشه)

2.فیلم The Descendants (فرزندان)

3.فیلم Tree of life (درخت زندگی)

4.فیلم Moneyball (مانی بال)

5.فیلم Hugo (هوگو)

6.فیلم War Horse (اسب جنگ)

7.فیلم Midnight in Paris (نیمه شب در پاریس)

8.فیلم The Help (کمک)

9.فیلم The Girl with Dragon Tattoo (دختری با خالکوبی اژدها)


بهترین کارگردان

1.مارتین اسکورزی Martin Scorsese (Hugo)

2.میشل هازاناویسیوس Michel Hazanavicius (the Artist )

3.الکساندر پاین Alexander Payne ( scendantsThe De)

4.وودی آلن Woody Allen ( midnight in paris)

5.ترنس مالیک Terrence Malick ( The Tree of Life (

بهترین بازیگر زن

1.مریل استریپ Meryl Streep (the Iron Lady(

2.میشل ویلیامز Michelle Williams ( My Week with Marilyn(

3.ویولا دیویس Viola Davis ( the Help)

4.گلن کلوز Glenn Close ( Albert Nobbs(

5.رونی مارا Rooney Mara ) the Girl with the Dragon Tattoo)

بهترین بازیگر مرد

1.برد پیت Brad pit ( Maneyball)

2.جورج کلونی George Clooney ( the Descendants )

3.ژان دوجاردین Jean Dujardin ( The Artist)

4.دمیان بیچر Demián Bichir ( A Better Life )

5.گری اولدمن Gary Oldman ( Tinker Tailor Soldier Spy )

بهترین بازیگر مکمل مرد

1.کریستوفر پلامر Christopher Plummer ( Beginners)

2.کنث براناگ ) My Week with Marilyn (

3.جوناه هیل Jonah Hill

4.نیک نوتل ( Warrior )

5.مکس ون سایدو Max von Sydow ) Extremely Loud & Incredibly )

بهترین بازیگر مکمل زن

1.جسیکا چستین Jessica Chastain ) The Help )

2.اکتاویا اسپنسر Octavia Spencer ( The Help )

3.جنت مک تیر Janet McTeer ( Albert Nobbs )

4.برنیس بیجو Bérénice Bejo ( The Artist )

5.ملیسا مک کارتی Melissa McCarthy ( Bridesmaids )


بهترین فیلم نامه غیر اقتباسی

1.فیلم The Artist ( Michael Hazanavicius )

2.فیلم Bridesmaids ( kristen Wiig and Annie Mumolo)

3.فیلم Margin Call ( J. C. Chandor )

4.فیلم Midnight in Paris ( Woody Allen )

5.فیلم A Seperation ( Asghar Farhadi )


بهترین فیلم نامه اقتباسی

1.فیلم The Descendants ( Alexander Payne, Nat Faxon, and Jim Rash)

2.فیلم Hugo ( John Logan )

3.فیلم The Ides of March ( George Clooney, Grant Heslove and Beau Willimon)

4.فیلم Moneyball ( Steven Zaillian, Aaron Sorkin and Stan Chervin )

5.فیلم Tinker Tailor Soldier Spy ( Bridget O`Connor and Peter Straughan )


بهترین فیلم خارجی

1.فیلم A Separation ( ایران )

2.فیلم Bullheal ( بلژیک )

3.فیلم In Darkness ( لهستان )

4.فیلم Monsieur Lazhar ( کانادا )

5.فیلم Footnote ( اسرائیل )


برندگان جوایز اسکار 2012

جایزه اسکار بهترین فیلم 2012 به

جایزه اسکار بهترین فیلم نامه غیراقتباسی یا اورجینال به 


و فیلم جدایی نادر از سیمین اصغر فرهادی جایزه ؟؟؟ را گرفت


کلید واژه ها: ساعت شروع مراسم اسکار 2012، ساعت پخش مراسم اسکار 2012 به وقت ایران، زمان برگزاری مراسم اسکار 2012، برنامه های دقیق پخش مراسم اسکار 2012، تاریخ مراسم اسکار 2012، جدول پخش برنامه های مراسم اسکار 2012، دانلود فیلم مراسم اسکار 2012، پخش زنده مراسم اسکار 2012 از طریق اینترنت،دانلود کلیپ اسکار دریافت جایزه اصغر فرهادیف پیمان معادی، جدایی نادر از سیمین، همه چیز در باره اسکار 2012، نامزدهای اسکار 2012، جدایی نادر از سیمین، اصغر فرهادی، پخش مراسم اهدای جوایز اسکار جدایی نادر از سیمین اصغر فرهادی


۱۳۹۰/۱۲/۱۲